środa, 1 czerwca 2011

Handel - Organ Concertos Op.4 - Richard Egarr, Academy of Ancient Music [1 czerwca 2011]


Miał być "Radamisto" .. ale przerwałem słuchanie po uwerturze i drugiej lub trzeciej scenie! Na gwałt potrzebowałem czegoś innego!
Pod ręką były te najpiękniejsze barokowe koncerty - Opusy 4 i 7 Handla - jeśli kiedykolwiek będę miał okazję - zabieram na bezludną wyspę! Fakt - sentyment mam do nich niebywały - to niemal pierwsza moja 'klasyka', pierwsze kupione płyty (NRDowskie winyle Eterny!) Przez lata nie słyszałem lepszego wykonania (za kilka dni będzie o nim i tutaj) - inna rzecz - nie są to jakieś ulubione typy wytwórni płytowych. I bach! Egarr nagrywa z Academy of Ancient Music Op. 4 a rok później Op. 7! I co to są za płyty! Jakże oni grają! Ile tam polotu, ile fantazji, wdzięku, jakie kapitalne partie 'organo ad libitum'! Cuda!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz