wtorek, 24 października 2017

Ferdinand Ries - Piano Concertos - Christopher Hinterhuber, Uwe Grodd [24-... października 2017]

Ależ niespodzianka! Przy okazji jesiennych porządków na dysku (czyli usuwania rzeczy mniej niż "bardzo dobrych" i dostępnych na Spotify) znalazłem prawdziwe perły. Cztery płyty - wydane przez Naxos - z koncertami Ferdinanda Ries'a, wykonywanymi przez Christophera Hinterhubera, z towarzyszeniem czterech (!) różnych orkiestr, ale wszystkich prowadzonych przez jednego dyrygenta - Uwe Grodda. Nagrania z lat 2005-2008. I teraz tzw. "dobre pytanie": czemu ja tych płyt nie słyszałem wcześniej, jakim cudem o nich nie słyszałem? Nazwisko FR obiło mi się o uszy - chociaż (i to naprawdę ciekawe!) w katalogu szwedzkiego (!) BISa nie ma ani jednej płyty z jego muzyką; podobnie w Hyperionie - który od lat odkrywa romantyczne koncerty fortepianowe....
A ta muzyka jest naprawdę znakomita - jak na ucznia Beethovena (!) przystało! Słychać w niej i tego Wielkiego Mistrza, i Hummla, i - co najciekawsze - wręcz zapowiedź koncertów Chopina!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz