czwartek, 29 stycznia 2015

Bach - "Concerti a Cembalo concertato" (harpsichord concertos vol. 1 & 2) - Aapo Hakkinen, Helsinki Baroque Orchestra [29-31 stycznia 2015]

   

(Głowę dam, że kilka miesięcy temu słuchałem pierwszej części .... pewnie na jesieni, gdy dowiedziałem się, że HBO wybiera się do Polski i zastanawiałem się: "na Marcona czy Hantai'a z Hakkinenem??" Wygrał Marcon ... i niby wcale nie żałuję ... ale ...)
Nawet jeśli słuchałem - tutaj nie odnotowałem - a to poważnie przeoczenie.
Bo płyta w serii druga - znakomita!
Będzie i pierwsza, a zaraz po niej dzieła orkiestrowe ...Johana Joachima Agrell'a ...

Zatem trochę tego Bacha po fińsku było w ostatnich dniach sporo. Muszę przyznać, że brzmią te płyty (w wersji FLAC) niezwykle dobrze - ciepło, soczyście, wyraziście. A bardzo to ważne, bo składy bardzo skromne.  Na płycie 1.: 2 x skrzypce (i Riccardo Minasi w roli głównej!!) , altówka, wiolonczela, violone i pozytyw; na 2. nieco inaczej: 2 x flety proste, 2 x skrzypce (Sirkka-Lisa Kaakinen-Pilch!), altówka, wiolonczela i pozytyw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz