czwartek, 9 maja 2013

Charpentier - Grand Motets - Les Pages et les Chantres de CMBV, Musica Florea, Marek Stryncl, Olivier Schneebeli [8 maja 2013]



Piękna płyta ... i tyle póki co .... muszę jej kolejny raz posłuchać i zebrać się do kupy.

Posłuchałem - ale już nie na J3 - 15 maja. Albo to dziadowskie warunki albo 'okoliczności' i brak należnej uwagi - za tym kolejnym razem płyta podoba mi się nieco mniej... Włożyłem drugą - z motetami Lully'ego - i tamta podoba mi się bardziej ...
I w sumie nie potrafię tego wszystkiego wytłumaczyć ... Na pewno irytują mnie czesto wykorzystane w tym nagraniu chłopięce głosy (równie strasznie niemal jak u Harnoncourta). W tym miejscu HIPowi i całej tej hitoryczno-muzycznej poprawności po prostu mówię swoje "nie".
Ale są tu rzeczy piękne - na pewno "Super Flumina Babylonis" ... "Magnificat"... To jest naprawdę dobra i ciekawa płyta, nawet jeśli sam Schneebeli nagrywał już lepsze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz