wtorek, 29 stycznia 2013

"Musical London c. 1700 from Purcell to Handel" - Philippa Hyde, The Parley of Instruments, Peter Holman [28-29 stycznia 2013]


Ooo! Perełka!
Jeden z moich ulubionych barokowych ansambli - Parley of Instruments - robi coś niewiarygodnego.
Po pierwsze - bierze rozwód z wytwórnia, której olbrzymi sukces współtworzył (Hyperion), przenosi się do konkurencji (Chandos) ... i nagrywa siłami piątki muzyków (!!) jedną z najlepszych płyt od lat. Inna sprawa - ze wskazaniem choćby "średniej" płyty PofI miałbym wielki problem...
Niezwykle reprezentatywny (w sumie - któryż to już z kolei?) wybór kapitalnych - i w większości nieznanych mi kompozycji - wiernie oddających tytuł płyty. Draghi, Purcell, Matteis, Raphael Courteville (!), Croft, John Weldon (!), Handel, Pepusch i Haym.
Wszystko jest tu niezwykle ciekawe - ale dreszcze przechodza jak się słucha nagrań premierowych!
A tych jest na tej płycie większość - nie do wiary!
Nagrane na płycie po raz pierwszy są bowiem:
Trio Sonata in G minor Draghi'ego
Creep softly, purling streems Courteville'a
For rural and sincerer joys Crofta
Suite in D minor Weldona
Venus and Adonis, HWV 85 Handla ... choć chyba bardziej Handla-Holmana (bo to głównie rekonstrukcja!) :)
Sonata "Smallcoal" Pepuscha i w końcu śliczny 'anthem'
Have mercy upon me, O God Hayma
Świetna płyta - a Philippa Hyde to nazwisko, które muszę dobrze zapamiętać i czujnie sią za kolejnymi nagraniami rozglądać!
[Dwie płyty z PH mam - "French Cantatas" z London Baroque (BIS) i "Artaxerxes" z ... Parley of Instruments (Hyperion).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz