poniedziałek, 13 lutego 2017

Frederic Rzewski - "The People United Will Never be Defeated!", "Four Hands" - Ursula Oppens, Jerome Lowenthal [13- lutego 2017]


Ktoś potrzebuje idealnej ścieżki do lektury "Ludowej Historii Ameryki" Howarda Zinna?
Bardzo proszę - oto płyta wręcz idealna!
Nim ogarnąłem bardziej przytomnie tę płytę, miałem z początku pewność, że to wersja na 4 ręce! :)
Niestety - nie. Na 4 ręce jest wykonany swego rodzaju 'encore' tej płyty - stosownie zresztą zatytułowany.
Nie przypominam sobie, abym w czymkolwiek wcześniej UO słyszał. I przychodzi jej się zmierzyć z moim ulubionym pianistą, który podpisał mi się właśnie na swoim nagraniu "TPUWNBD!"
A podpisał się Marc-Andre Hamelin ... M-AH na swojej płycie, nagranej w 1998 roku, dodał dwie z "Czterech Amerykańskich Ballad" Rzewskiego...(i to był zdecydowanie lepszy wybór niż '4H' tutaj).
Zdumiewające, że nie dostał za nią Gramophone Award ... bo czymże w porównaniu są Editor's & Critic's Choice? Łatwo wtedy nie było ... w tej kategorii nagrodę zgarnął Arcadi Volodos, a swoje m.in zdobyli Martha Argerich (za genialne koncerty Chopina z Dutoit!) i Zimerman (za równie genialne koncerty Ravela z Boulezem).

No, ale to nie o M-AHu ma być ....
Ursula Oppens jest niemal w wieku mojej Mamy. A to nagranie było nominowane do Grammy w ubiegłym roku! I jest to - uwaga! Uwaga! - drugie nagranie "TPUWNBD!" Ursuli Oppens! Pierwszego dokonała 40 lat temu - w 1978 roku!
Dawno już nie odwiedzany Classics Today - pisał o tej płycie tak:
http://www.classicstoday.com/review/ursula-oppens-stupendous-rzewski-people-united-remake/

Czy aż tak ... Musiałbym wyciągnąć Hamelina ....Podobał mi się od pierwszego razu. A ostatnio - w super-genialnym komplecie! - nagrał to Igor Levit. (Hmm .... o tej płycie jeszcze tutaj nie pisałem...)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz