sobota, 7 kwietnia 2012

Grieg, Liszt - Piano Concertos - Stephen Hough, Bergen Philharmonic Orchestra, Andre Litton [8 kwietnia 2012]



Ho,ho ....Hyperion równych w autopromocji sobie nie ma - kto ciekawy nich zerknie: http://www.hyperion-records.co.uk/dc.asp?dc=D_CDA67824&vw=dc
ale prawdy tym wszystkim zachwytom odmówić nie sposób. Hough związał się z Littonem na dobre - po genialnych koncertach Rachmaninowa z Dallas SO, nagrywa kolejne kamienie milowe gatunku ... i to jak je nagrywa! Zastanawiające dla mnie jest to, że z pantałyku kompletnie mnie zbiło wykonanie koncertów Liszta - znacznie bardziej niż Griega. Dopiero teraz te dwa koncerty "usłyszałem".

{cd. 4 listopada 2016}
Słuchając Lyric Pieces SH od razu sobie przypomniałem, że przecież powinienem mieć i koncert Griega w jego wykonaniu. Na liście excelowej - nie ma; tutaj nie sprawdziłem; pomógł niezawodny KT. Mam tę płytę od chwili wydania ...
To świetna płyta. Można psioczyć, że Hough jest zbyt rozpieszczany przez brytyjską prasę, ze hołubiony niczym 'Greatest Living Pianist' itd., ale raz że jest tak uroczą osobą, tak ciekawą (!), a dwa - jest naprawdę znakomitym pianistą. A to jest jeszcze repertuar, który ma jakby we krwi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz