czwartek, 23 kwietnia 2015

Arcangelo Corelli - "Opus 6: Concerti Grossi" - The Avison Ensemble, Pavlo Beznosiuk [23 kwietnia 2014]


Niezwykle intrygująca płyta...
Siostrę Pavla - Lisę - 'znam' od dłuższego czasu (kto nie zna!?), chociaż to nagrań brata mam więcej.
Warto dodać, że na wiolonczeli w TAE gra mąż Lisy - Richard Tunnicliffe. A na drugich skrzypcach - Ewa Chmielewska-Zorzano (!) [całkiem znaczna część składu - międzynarodowa - na pierwszy rzut oka...]
The Avison Ensemble od dłuższego czasu nagrywa dla Linn Records. 
Dyskografia (http://www.linnrecords.com/artist-avison-ensemble.aspx) robi wrażenie ....
Godna najwyższego uznania i szacunku jest konsekwencja w doborze programów do kolejnych płyt. 
Efekty - choćby tutaj - również najwyższych lotów.
Granie jest takie ...'wyspiarskie' - bez włoskiej ekstrawagancji. Bardzo jestem ciekaw 'kościelnych' sonat AC ... ten tym grania jak ulał powinien do takiej muzyki pasować. (Inna sprawa - czy ja nie dostałem od Petera kompletu z Opusem 5.? Na pewno dostałem!)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz