niedziela, 20 lipca 2014

Britten - String Quartets 1, 2 & 3 - Takacs Quartet [20 lipca 2014]

CDA68004 - Britten: String Quartets Nos 1, 2 & 3

Jak do jeża ... bo nie "mój" gatunek i niemal całkiem mi nieznany kompozytor. Od lat przechodzę mimo Brittena, w zasadzie kompletnie nie znam jego twórczości. Nigdy mnie nie ciekawiła, nie pociągała; padała ofiarą ogólnego braku zainteresowania muzyką tamtych czasów.
Trzy kwartety Brittena pochodzą z dwóch różnych epok - pierwszy i drugi skomponowane w latach 40-tych, trzeci w roku 1975. Co ciekawe - drugi powstał dla uczczenia Henry Purcell'a - w 250 rocznicę jego śmierci. Wykonany został dokłądnie w tę rocznicę - 25 listopada, w Wigmore Hall.
Zacieram ręce na trzecią część tego kwartetu - Chacony - bo pierwsze dwie specjalnych analogii nie przynoszą ...
Pierwsze przesłuchanie tej płyty jakichś wielkich zachwytów u mnie nie wywołuje - patrz pierwsze zdanie.
"Rozumienie" czy "akceptowanie" gatunku chyba skończyło się u mnie na Dworzaku. Chociaż są tutaj wciągajace fragmenty. Słucham drugi raz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz