wtorek, 30 stycznia 2018

Handel - "Messiah" (1754) - Le Concert Spirituel, Herve Niquet [29 stycznia 2018]


Ech... długo nie mogłem się zebrać. Sezon rowerowy - najdłuższy jak dotąd! Zepsute słuchawki - a w końcu to "podróże z J3" (który poszedł przez to w odstawkę)... itd., itp.
I nawet miałem wybrane płyty, którymi chciałem zacząć kolejny rok. Nowy Hamelin (z Andsnesem!!!), nowe kantaty świeckie JSB z Suzuki, zjawiskowy Scheidemann z Le Concert Brise, nowe płyty Savalla(!)  .... 
I, całkiem ni z tego ni z owego, szukając czegoś na Spotify, wpadłem ta to nagranie...
Nowy "Mesjasz"??? A po co? Jak i czym "nowy" (kwestii kolejnych handlowskich edycji nie mam w pamięci)? Po nagraniu Dunedin Consort???
Ale ... bardzo lubię Niqueta i jego ekipę ... a Panie Piau i Watson na czele wykonawców - i już tej płyty słuchałem...
Słuchałem ... cały niemal wieczór, w rosnącym - szczerze przyznam - zauroczeniu.
Do tego stopnia, że naprawdę serio rozważam kupno tej płyty, by stała na półce tuż obok 'klasycznej' wersji Williama Christie. 

https://www.outhere-music.com/en/albums/messiah-1754-alpha-362

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz